Sedar atau tidak harga minyak masak sudah naik sebanyak 100%

Sedar atau tidak harga minyak masak sudah naik sebanyak 100%

Minyak masak ni tuan-tuan … tak ada rumah kat Malaysia yang tak guna minyak masak. Naik harga bukan 10% … bukan 30% … bukan 50% … bukan 70% … tapi 100% tuan-tuan. Saya ulang … 100% tuan-tuan.

Tuan-tuan nak sokong lagi ka kerajaan bodoh nie? Tuan-tuan nak sokong lagi kerajaan tebuk atap nie? Tuan-tuan nak sokong lagi ka kerajaan tak senonoh nie?

Kerajaan ni tak ada maruah tuan-tuan? Dia tak reti merintah, dia takut orang tanya soalan, dia tak boleh jawab … dia katup parlimen. Orang nak buat kongres maya pun dia tak bagi. Penakut pun ya … bacul pun ya.

Kerajaan macam ni tuan-tuan … hukumnya kita campak masuk longkang je tuan-tuan. Satu sen tak guna. Ada lebai dalam tu pun tak boleh pakai … pakat muhong orang je hari-hari.

Sumber :