Sanusi kena kompaun, apa maknanya?

Sanusi kena kompaun, apa maknanya?

Sanusi kena kompaun, apa maknanya?. Sanusi terbukti bersalah.

Akak yang first buat posting dedahkan berita ini tak bersalah, dan tidak memfitnah, bahkan dapat pahala berkata benar di hadapan pemimpin zalim.

Penyokong Pas yang back up Sanusi kesemuanya BERDOSA sebab memfitnah kakak tersebut, bahkan mereka menyebarkan cerita palsu bahkan ada yang menuduhnya seorang RBA/cybertrooper/fake account. Merangkak lah nanti cari akak tu. Kalau boleh merangkak, entah2 jalan dengan lidah.

Ramai juga yang mengganggu/menyerang peribadi pengadu (cyber bully dan public shaming).

Afnan Hamimi berdusta besar kerana membela bos dia dengan PENIPUAN bahkan disebarkan secara meluas di sosial media memfitnah akak tu.

Sanusi

5) Kes ini sama dengan PENIPUAN Ana Tahu Ejen Cia, Turki Sawit, SJR Perasing, Nikah Online Siam, Takyah Siasat RASUAH AKSB, Vellfire utk Sada etc.

Semuanya tidak mengaku pada awalnya, berbohong kepada orang ramai, dan PENGIKUT TAKSUB membela pembohongan dengan membabi buta dan berlapikkan tunggang agama dan pengikut taksub menyerang orang yang mendedahkan KESALAHAN itu.

Harap kawan2 yang blind follow tu sedar-sedarlah.

Takyah lah mendewa dewakan sangat pemimpin walau siapa pun, sampai benda salah pun nak backup melampau-lampau sampai memfitnah pula orang yang mendedahkan kesalahan.

Nak kagum, nak follow, nak sokong, itu hak masing2, tapi benda salah, kena cakap salah.

Waima siapa pun.

Kalau pemimpin kita kata boleh berbohong demi maslahat, jangan ikut dia berbohong.

Ikutlah Nabi Saw, Nabi tak pernah berbohong.

Afnan, Sanusi, dah terkeluar dari ciri2 orang yang layak menjadi perantara rawi hadis.

Sumber:

Jika Terlepas: Sah langgar SOP, MB Kedah akhirnya dikompaun