Panas !!! Selain kes adik Bella, cikgu ini dedah 4 lagi kes di Rumah Bonda

Panas !!! Selain kes adik Bella, cikgu ini dedah 4 lagi kes di Rumah Bonda

Selain kes adik Bella, cikgu ini dedah 4 lagi kes di Rumah Bonda.Rumah Bonda ni asalnya bagus. Tempat remaja luar nikah yang hamil, yang tak diterima keluarga mereka berkumpul. Mereka akan lahir di sini dan dijaga dengan baik.

Ada sukarelawan yang sangat pengasih lagi penyayang buat aduan pun mereka tak layan. Sukarelawan ini tidak sesekali rela dan redha dengan perbuatan penderaan, namun katanya, mereka cuma watak kecil sahaja sedangkan yang menutup hal ini orang ada nama dan jawatan besar dalam organisasi RB ni.

Bukan satu ni sahaja kes tau. Dikatakan ada beberapa kes lagi :

Namun ada kes  berlaku penderaan yang disorok dari masyarakat demi menjaga imej dan reputasi seseorang. Mereka tahu, mereka diamkan.

kes

Adik A : – di pukul pakai batang buluh sampai berbirat, kepala dihentak kat dinding.

Adik. B : – di pukul, lempang, pijak sebab cuba lari. XXX nak amik anak dia (Baby S) untuk diberi pada orang lain. Dia dapat tahu, dia lari sehelai sepinggang. 3x attempt lari tak berjaya.

Setiap kali cubaan lari, kena tangkap dan kena pukul. Lepas kes Bella viral, Adik B contact seseorang cerita hal ini.

Adik C :- di pukul, tak dapat jaga anak dia sampai depressed budak tu. Kelar tangan. Dia cakap baik dia mati je. Dia lost hope dah.

Adik D :- Mengandung 7 bulan, lari panjat pagar, dapat tangkap. Lepas tu xxxx tarik rambut dia, seret dari hall ke dapur. Sepak dia sampai mulut dan hidung berdarah. Dia beranak malam tu/esoknya di RB, dan dia terus balik lepas discharge dari HKL.

Ni info yang saya yakini sahih yang dapat dari sumber primer. Bukan dari mulut-mulut orang atau komen kat Fb sahaja.

Sangat perlu suspek ditahan reman segera. Perlu direman segera. Perlu ada tangkapan segera.

Kerana masih ada anak-anak terperangkap dan disorok oleh pendera ini untuk menutup mulut mereka dari mendedahkan apa yang berlaku.

Tolong sama-sama semua. Tolong pakat sepakat kita teruskan berjuang untuk keadilan adik Bella.

Saya takkan berhenti selagi adik Bella belum dapat keadilan. Saya akan bersama-sama Puan Mona Din dan sesiapa jua yang inginkan keadilan untuk adik Bella.

Saya turut menyeru kawan-kawan semua untuk join kami sama-sama. Kuasa netizen adalah satu kuasa besar yang tidak mampu dinafikan.

Setiap share dari kalian, setiap status yang kalian muat naik, setiap komen yang kalian tulis, mampu menggegarkan orang atasan yang cuba menyorok kezaliman ini.

Adik Bella anak yang dijanjikan syurga oleh Allah taala. Dikatakan sebagai anak yatim piatu pula.

Jika anak sebegini dizalimi pun kita buat tidak tahu, maka di mana taraf kita sebenarnya?

Sumber:

Jika terlepas: Mahkamah beri masa exco pemuda Umno buktikan dirinya bukan Papagomo