Influencer maut jatuh dari air terjun kerana mahu selfie

Influencer maut jatuh dari air terjun kerana mahu selfie

Influencer jatuh dari ketinggian 4.68 meter, mahu selfie untuk peminat .Seorang influencer (pempengaruh) media sosial, maut selepas terjatuh di air terjun ketika cuba mengambil swafoto untuk dikongsi dengan 6,000 pengikut Instagramnya.

Daily Star melaporkan, Sofia Cheung, 32, jatuh dari ketinggian 4.68 meter di air terjun Tsing Dai berhampiran Yuen Long, Hong Kong, baru-baru ini.

Dia menghabiskan masa bersama tiga rakannya di Taman Ha Pak Lai, sebelum tragedi itu berlaku.

Sofia yang Instagramnya dipenuhi aktiviti mendaki, berkayak, menjelajah, aktiviti luar, dan fotografi, naik ke puncak air terjun untuk mengambil foto pada hari itu.

Influencer

Bagaimanapun, dia dikatakan kehilangan keseimbangan dan jatuh ke dalam air.

Rakannya segera memanggil pasukan kecemasan, dan paramedik membawa Sofia ke sebuah hospital di Hong Kong.

Tetapi, dia disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital.

Akaun Instagramnya menyatakan, ‘Hidup semestinya tidak menyenangkan’ dan dipenuhi dengan gambar dia menikmati masa-masa lalunya.

Foto terakhir yang dikongsi dari akaunnya dengan 6,314 pengikutnya pada 9 Julai dan sejak itu dibanjiri dengan mesej takziah.

Seorang pengikut yang patah hati menulis: “Saya fikir hari-hari yang lebih baik akan datang. Saya akan merindui perbualan anda setiap hari. Saya selalu mencintaimu. Berehatlah dengan tenang Sofia yang cantik.”

Puluhan yang lain menyertakan ucapan ‘RIP’ (Rest In Peace) dengan banyak emoji untuk mengingati individu yang berusia 32 tahun itu.

Berita Penuh : https://www.hmetro.com.my/global/asia/2021/07/732829/ajal-ketika-mahu-swafoto

jika terlepas: Perlis bakal jadi negeri pertama berjaya masuk Fasa 3 PPN