Annuar macam Muhyiddin yang terus serang UMNO bila hilang jawatan parti – Puad

Balik dari Langkawi, Annuar tweet minta “ceasefire”. Rupanya, dia terus membuat tuduhan liar menyerang Presiden dan UMNO.

Annuar macam Muhyiddin yang terus menyerang UMNO bila hilang jawatan parti.

Skrip dia sama. Presiden pecat dia; UMNO mahu Anwar jadi PM; UMNO bergabung dengan DAP; dan UMNO berpecah.

Sebenarnya, tindakan berterusan Annuar menghentam Presiden dan UMNO secara terbuka adalah supaya UMNO dilihat berpecah. Dia pelaksana game plan musuh.

Dia kata UMNO pecah tiga. Dia lupa pecah tiga itu kerana adanya power broker sejak UMNO kalah. Ada yang mahu menjual UMNO kepada Mahathir. Mereka jadi katak macam Hamzah and the gang.

Ada yang tidak jadi melompat. Sekarang mahu jual UMNO kepada Muhyiddin pula. Muhyiddin dalam video yang sudah lama viral dedahkan akan beli pemimpin UMNO dengan jawatan Menteri dan GLC.

Justeru, apa yang Annuat Musa mahu hairankan pasal pecah tiga. Dia adalah sebahagian daripadanya.

Dalam temu bual beliau di Mingguan Malaysia semalam, Annuar mendakwa UMNO akan luput jika tersalah pilih pakatan di PRU 15 nanti.

Tidak semudah itu. UMNO pernah diharam. UMNO pernah ada team A dan team B. UMNO melahirkan beberapa parti serpihan. Bahkan UMNO juga sudah ada pengalaman hilang kuasa. Apakah UMNO luput?

Itu sebab UMNO tidak mahu bekerjasama dengan PPBM. PPBM jelas menikam UMNO dari belakang. Selepas 11 bulan bersama PN, PPBM adalah kawan yang tidak jujur.

Mendendangkan naratif “No Anwar No DAP” adalah game plan Hamzah Zainuddin, Azmin dan Muhyiddin. Ia mahu mengelirukan ahli UMNO. Matlamatnya supaya UMNO berpecah dan UMNO tidak tinggalkan PN.

Dalam pertemuan Ketua Bahagian pada 5.1.2021 dan Mesyuarat MKT pada 6.1.2021 tidak berbangkit pun isu Anwar dan DAP. Jelas Annuar Musa mahu UMNO bermain dalam galeri dia.

Sebab itu Keputusan menggugurkan Annuar Musa sebagai Setiausaha Agung BN amat tepat. PPBM kehilangan senjata yang boleh pecahkan UMNO dari dalam.

Jangan hairan satu hati nanti Annuar Musa akan naik pentas PPBM seperti mana Muhyiddin naik pentas DAP untuk menyerang UMNO.

Sebab itu apabila Muhyiddin mendapat perkenan YDP Agung untuk istihar darurat, Annuar mungkin bertepuk puas kononnya UMNO kena checkmate”.

Annuar akan terus menghentam UMNO. Dia tidak Akan berhenti. Dia mencari kepuasan diri. Alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke lengan tangan.

Tetapi Annuar juga tahu UMNO akan terus kekal wujud. UMNO adalah parti akar umbi. UMNO tidak akan mereput.

UMNO hanya boleh dihapuskan melalui undang undang. Pada 25 Januari ini Mahkamah Persekutuan akan memutuskan permohonan 16 orang bekas ahli UMNO supaya UMNO dibubarkan.

Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sudah menolak permohonan mereka. UMNO sudah pernah diharamkan. Insyaallah UMNO tidak akan luput atau reput. – FB

COMMENTS

Wordpress (0)