Angka kematian Covid-19, apa yang cuba disembunyikan?

BERHENTI BERBOHONG DAN MEMANIPULASI ANGKA KEMATIAN COVID-19.. BERHENTI TUTUP KEGAGALAN BECKSINASI..

Pada awal bulan Sept, Khairy selaku Menteri KKM kata.. Angka kematian akan melandai dalam tempoh seminggu, KJ berikan alasan berlaku Backlog data kematian lama.. Jadi aku sengaja menunggu hampir 2 Minggu untuk melihat trend penurunan.

Aku akui ada penurunan, Tetapi angka kematian yang dicatatkan sebenarnya cukup tinggi dibanding kita capai dari angka beaksinasi.. Lebih teruk BID setiap hari juga tinggi.. Sebelum proses Bencsinasi, Pada bulan Mei kita hanya catatkan 20-30 Kematian sehari.. Bayangkan beberapa hari lagi kita akan catatkan 25 ribu kematian.

Angka kematian Covid-19, apa yang cuba disembunyikan?

Hatta Indonesia pada 21 Sept yang populasi rakyatnya 10 kali ganda dari Malaysia, catatkan Kes Covid-19 keseluruhan lebih rendah dari angka positif di Selangor bawah 2 ribu kes, iaitu 1932 kes sehari, Dan kematian hanya 171 orang dalam pada Becksinasi lengkap hanya pada para 16 %… Kita ? 80% Populasi dewasa.

Minggu lepas di Parlimen, Shafie Afdhal membangkitkan kekeliruan tentang laporan kematian, Bukan hanya Shafie, Hatta Ds Anwar Ibrahim sebelumnya.. Baru baru ini, SU Agong NUBE( Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Bank (NUBE) pun menegur laporan KKM mengelirukan.

Memang benar bagi aku cukup mengelirukan, hampir setiap hari aku perhatikan data di Covid-Now, Antara kononnya kebanyakan kes berlaku dalam pelaporan 7 Hari..Jika itu alasannya..Kematian tetap tinggi dalam tempoh 7 Hari.. Dalam tempoh sepatut kita sudah Capai herd Immunity.

Tapi itulah bani UMNO.. Pandai memanipulasi angka.. Rasa aku Backlog ni bukan hanya berlaku tentang angka kematian dan kes Covid-19..Hatta data Ekonomi Negara.. Apa salah teruskan pelaporan biasa di Page KKM dgn Infografik..Tetapi sengaja digelapkan untuk menutup Kegagalan sendiri.

Ya! Menteri Kesihatan cuba menutup kegagalan Menteri Sains dan Innovasi yang dulu menguruskan Becksinasi sebelum ini.. Menteri yg sama.. Kalau lihatkan jumlah Becksinasi dimana kita sudah catatkan 80% Populasi Dewasa, Hatta Meninggal sehari lebih 30 orang Pun ianya satu kegagalan besar Kerajaan dan Becksinasi berbanding sebelum becksinasi dilaksanakan.

Cuba lihat data di Indonesia, Vietnam dan Thai.. Sebenarnya negara kita gagal teruk.. Walhal kita mendahului program Becksinasi dari negara negara Asian yang lain.. Nak tutup kegagalan..Depa buka Ekonomi..Buka sektor sosial untuk sedapkan hati rakyat.. Itulah hakikat.. Menteri kesihatan cuma mahu menutup Kegagalannya Sendiri.

Sumber :

BACA JUGA : Kajian dapati Covid-19 semakin mudah tersebar melalui udara